Thursday, April 14, 2011

Gál László: Az utunk Namche Bazarba / Our way to Namcze Bazar

2011. április 14. 16:34 zulu

Ma nem keltünk korán, reggeli után 10 órakor indultunk. Bár az utunk monoton gyaloglás, a völgy szépségeiben gyönyörködhettünk. Virágzik a Rhododendron, a környező hegyek, a folyó apró vízesések, a hatalmas drótkötél völgyhidak látványában gyönyörködhettünk.
Meglátogattunk egy Buddhista kolostort, melyben 25 szerzetes él. A délután meredekebb lejtőkön gyalogoltunk. Ha a felhők nem akadályozzák meg, az út egy pontjáról az Everest csúcsát is látni lehetett volna. Utunk a Sherpák földjén keresztül vezet, sok-sok kis Sherpa falun haladunk át.

Völgy híd a Shepák völgye felett

Ezek a falvak kizárólag gyalog, vagy teherhordó állatok segítségével érhetők el. Általában a házakban van víz, melyet a völgy kis csorgóiból, folyóiból vezetnek be a házakba. Áramot kis vízierőművekkel állítják elő. Az áramellátás biztonsága sokkal jobb, mint Kahtmanduba. A települések rendbetartottak, tiszták.  Bizonyára ehhez az is hozzásegíti őket, a népszerű útvonalon sok turista jár.
Sok helybéli szálláshelyek, éttermek, boltok üzemeltetéséből, teherhordásból túravezetésből él, Nepáli viszonyokhoz hasonlítva nagyon jól.

Jorsale

Esteledett mikor megérkeztünk Namche Bazar településre. A faluban rengeteg 2-3 emeletes szálláshely van, mérete felülmúlja az eddigi településeket. A bazársoron keresztül érünk a szálláshoz.
A hotel kicsit puritán, de az étteremben van fűtés, a helységek, a konyha tiszta.
Ma megtettünk 1200 méter szintemelkedést. 3400 méter magasan vagyunk. Megkezdjük szervezetünk fokozatos szoktatását a magasságoz, ezért a holnapi napot Namche Bazarban és a környékén töltjük.

teherhordó

English version - Our way to Namcze Bazar
Translate by Orgy(*)

We did not wake up early today, as we departed after having our breakfast. Indeed the walking is very monotonic, we enjoyed the view of  beautiful valleys. We saw and liked the flowers of Rhododendron, mountains near by, small water falls, and giant wire suspension bridges hang over the valleys.
We visited a lama monastery today too, inside that  25 lama live. In the afternoon we walked on higher slopes. If the clouds had not covered, we would have seen the peak of Everest from one dedicated spot of the road.
Our way leads on Sherpa's land, we passed through a lot of small sherpa's villages.
This small villages have no access except by foot or on animal load trackers.
Generaly the houses are utilized by water, has it taken  from the small creaks around.
The electricity produced in the small water plants near by, that quality of services much better, than the service in Kathmandu. The townships are clean and well maintained, support it a lot of tourists walk on the popular tracks away. The common finance source of life is here running local hotels, restaurants, load tracking, and tour guide.
In Nepal this businesses provides better money source than others.
We arrived in Namche Bazar at early evening. In the village are  a lot of two/three floor's quarters, much more than the previous township in. Through out the open market we can  reach our hotel, that rurally plane, but the restaurant has central heating, and it seems to be clear.
Today we have climbed up 1200 meters, presently we are 3400 meters above main sea level.
We have our body accustomed to the high altitude has began, favour of it  we stay here t in Namche Bazar and around tomorrow.