Friday, May 13, 2011

2 hir egyszerre ( blogspot.com karbantartas alatt volt )

Május 13. 8:24 zulu
Beütött a rossz idő, mindenki visszatért az alaptáborba
Kollár Lajos beszámolója (05.13.): "Tegnap este fél nyolcig mindenki
befutott az alaptáborba. A fő hír az, hogy teljes időjárás-előjelzési
káosz alakult ki az egész tábor-rendszerben. Nagy létszámú, tapasztalt
(sherpás, oxigénes, húsz fő fölötti) irodáknak kellett az
Everest-csúcstámadási terveiket megszakítani, mert megdőltek az
előrejelzések. Úgyhogy nekünk se lehet panaszunk, jó döntés volt a
levonulás. Sokan  kényszerültek föladni az eredetileg tervezett programot.
Magyarul, betett az időjárás, főleg a havazás és az erős szél.

Így viszont kicsit át kell alakítani a továbbiakat, várjuk a markáns
változást. Talán a hét végére egyértelmű lesz. Remélhetőleg Pártai Lúciáék
is tudnak előjelzést küldeni, de addig pihenés. Fölállítunk a Khumbun egy
internetező sátrat, mert a szél és a havazás nagyon kényelmetlenné tette
az adatforgalmi kísérletezéseket a szabad ég alatt."

Az eredeti csúcstámadási terv: május 11-én hajnalban indult egy
csúcstámadási ciklus, melynek csúcsmászási részét az első tervek szerint
az előretolt négyes táborból 14-én hajnalban indította volna a
mászócsapat. A tervek szerint május 12-én II-es, 13-án III-as tábor, majd
fel kellett volna állítani az előretolt, csúcstámadó tábort úgy 7800-7900
méter körül. Innen 14-én hajnalban indult volna a csúcstámadás.



Május 11.
Indulhat a csúcstámadás
Kollár Lajos beszámolója (05.10.): "Május 11-én hajnalban indul a
csúcstámadási ciklus, melynek csúcsmászási részét a jelenlegi tervek
szerint az előretolt négyes táborból 14-én hajnalban indítja a mászó
csapat. Május 12-én II-es, 13-án III-as tábor, majd fel kell állítani az
előretolt, csúcstámadó tábort úgy 7800-7900 méter körül. Innen 14-én
hajnalban indulhat a csúcstámadás! Az előrejelzések szerint a 14-ei és a
15-ei napok időjárása lesz a legjobb."

Forrás: Vincze Szabolcs sajtófőnök

No comments:

Post a Comment