Monday, May 9, 2011

Nyugodalmas jó éjszakát. Éjszaka a hármas táborban.

2011.05.08.
Ez a beszámoló ma reggel érkezett Gál Lacitól. A dátum május 4-e, valószinüleg a 3-as tábotr kiépitése közben, az ott töltött éjszaka története, amit most vetett papírra - e-mailbe.
( a szerk. )

3-as táborhely. 05. 04. 

A kettes tábortól nagyjából 700 méter szintet mentünk a hármasig. A 2-esben még jólesett az evés. Kemény munka volt feljutni, de nem az izommunka volt a túl sok, inkább az oxigénhiány nehezítette a feljutást. Nálam nagyon jól működött a következő taktika: keveset álltam meg  pihenni, folyamatosan haladva, a sebességemmel, illetve az egy lépésre jutó lélegzetvétel számával változtattam a terhelésem. Az erőm olyan jól sikerült beosztani, akár tovább is bírtam volna menni, igaz felérve jól esett 20 perc pihenés. Ezután álltunk neki a 40 fok körüli lejtőn egy egyenes placcot lapátolni a sátorhelynek.

A Lajosunk műholdas kommunikációs kísérlete.

Az igazat megvallva, sűrűn váltottuk egymást a lapátolásba, mert nem sokáig bírtuk.
Már este 7-kor sötét volt. A sátor előtérben havat olvasztottam. Éjszaka a sűrűbb lélegzetvétel, valamint a szárazabb levegő miatt nagyon ki tudunk száradni. Lacival pótlásra fél-fél liter teát tároltunk be a hálózsákba, ahol nem fagy meg. A teázás után egy adag levessel is megpróbálkoztam.

Kommunikációs kísérlet az alaptábori „3G” kőről.
Ezt ketten nagyon nehezen tudtuk elfogyasztani. A sötét miatt hamar lefeküdtünk, az elalvásban a fáradság is segített. Ezzel nem is volt probléma, hamar elszunnyadtam. Néhány óra múlva, arra ébredtem, fázik a lábam ujja, és az orrom. Hiába voltam zokniba. Jól megmasszíroztam lábujjaim, majd a polárom rátakartam a hálózsákra. Az orrommal nehezebb volt a helyzet.

Kommunikációs kísérlet a Khumbu gleccserről.
A hálózsákkal úgy kell betakarni a fejem, hogy megfelelően kapjak levegőt, de védjem magam a hidegtől. Egy korty tea a száraz torkomra és már próbálkoztam az alvással. A báránykák hosszas számolása gondolatok haza, a hegyre, már nem ment olyan könnyen az elalvás, mint az este. Kicsit mindenem fázott. Úgy éreztem torokgyulladásom van, a szám, állandóan kiszárad. Reggelre elfogy a fél liter tea. Hasonlóképp még 4-5-ször felébredek, ráadásul hajnalra még a szél is feltámadt. Megjött a megváltó világosság, vége az éjszakának Kibújok a meleg zsákból, felöltözünk szűken egymás mellett a hideg sátorban. A sátor faláról, ha hozzáérünk, hullik a zúzmara. Kezdhettem a hó olvasztást a reggeli teához, mert folyadék az kell bőségesen.

Exkluzív fotó Edurne Pasabannal, aki a Mont Everestet csúcsát célozta meg oxigén nélkül.

Valami ilyen egy 7100 méteren töltött elfogadható éjszaka.

No comments:

Post a Comment